П`ятниця, 27.06.2025, 20:49Вітаю Вас Гість | RSS
Коровайченко Ольга Михайлівна
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Матеріали для радіопередачі «Що таке насильство?»


 

         Основні завдання тренінгу: усвідомити факти насильства щодо себе та інших, нейтралізувати думку «таке тільки в мене трапилось», навчити учасників говорити про насильство. Також обов’язковим є повідомлення наприкінці заняття адрес і телефонів, за якими слід звертатись по допомогу.

         Мета: формувати в молодіжному середовищі позитивний імідж здорової людини, діагностувати форми насильства та виявляти дітей, які перебувають у несприятливих умовах, в екстремальній ситуації, ознайомити з різними видами насильства.

         Можна виділити чотири типи жорстокого поводження з дітьми.

1. Фізичне насильство — невипадкове завдання тілесних ушкоджень.

2. Сексуальне насильство — використання людини для отримання сексуального задоволення.

3. Занедбаність — нездатність батька або особи, яка доглядає за дитиною, забезпечити основні потреби дитини в їжі, одязі, житлі.

4. Психологічне насильство — відсутність у родині доброзичливої, здорової атмосфери. Може виявлятися у:

• зневазі — послідовній нездатності батьків чи особи, яка здійснює догляд, забезпечити дитині необхідну підтримку, увагу, турботу;

• жорстокому поводженні — хронічних приниженнях, образах і висміюванні дитини, знущанні з неї.

Знущання та агресія у шкільному середовищі

         Знущання — це повторюване, систематичне переслідування та агресивні дії, спрямовані на інших. Акти знущання можуть чинити як окремі особи, так і групи. Знущання може включати багато видів поведінки, наприклад: словесні насмішки, обзивання та приниження; погрози й залякування; вимагання та крадіжки грошей і особистих речей; ізолювання від групи, недопущення до товаришів.

         Слово «агресія» походить від латинського aggressio що означає «напад», «вступ». Це вмотивована деструктивна поведінка, що суперечить нормам і правилам життя людей у суспільстві, завдає шкоди об’єктам нападу (живим і неживим), фізичного і морального збитку або викликає психологічний дискомфорт (негативні переживання, стан напруженості, страху, пригніченості тощо).

ОСНОВНІ ВИДИ АГРЕСІЇ ТА ЗНУЩАНЬ

         Фізична: активна, пасивна; пряма, непряма.

         Вербальна (словесна): активна, пасивна; пряма, непряма.

         Агресія може бути спрямована на:

• людей поза сім’єю (педагогів, ровесників, менших учнів);

• близьких людей;

• тварин (птахів, комах, домашніх улюбленців);

• на себе (свою особистість або тіло): виривання волосся, здирання шкіри, згризання нігтів;

• на фізичні об’єкти (з’їдання неїстівного, ламання іграшок, знищення майна);

• на символічні або вигадані об’єкти (комп’ютерні ігри, агресивні малюнки).

Причинами знущань у школі можуть бути:

1. Соматичні захворювання чи захворювання головного мозку.

2. Виховання в родині: брак уваги, тепла, поганий нагляд за дитиною, застосування фізичної та словесної агресії щодо малюка та у стосунках між подружжям, а також полярні методи покарань.

3. Індивідуальні фактори. Найкращий задокументований індивідуальний фактор у знущаннях — темперамент. Активні, імпульсивні учні можуть мати схильність до розвитку агресивної поведінки. Більша фізична сила (наприклад, у хлопчиків) або її дисбаланс (у старших дітей) часто є основним чинником знущань. Також впливає і рівень самооцінки, невміння контролювати свої емоції, протест проти ситуації, соціальний статус у групі.

4. Шкільні фактори: соціальна характеристика, суворість або недостатній рівень нагляду, особливо на ігрових майданчиках, шкільному подвір’ї та в коридорах. Адекватність методів утручання дорослих, коли вони побачили факт знущання, чи їм просто про це розповіли, є дуже важливою.

5. Вплив новітніх технологій.

ХТО НАЙЧАСТІШЕ СТАЄ ЖЕРТВОЮ КРИВДНИКА

         Тихі, сором’язливі діти, котрі не чинять твердого опору першому ж прояву агресії, який пізніше неодмінно повториться. Потенційні жертви зазвичай не мають друзів і соціальної підтримки у школі, часто у них низька самооцінка, а отже, вони невпевнені у своїх силах.

         Жертви нерідко демонструють антисоціальну поведінку, що викликає роздратування. Вони імпульсивні, мають погані соціальні навички, можуть також намагатися знущатися з інших дітей. Тому часто вони є і тими, хто знущається, і самою жертвою.

         Як проявляється агресія?

• Бійки, словесні образи;

• негативізм (пасивний або активний опір правилам і нормам), конфлікти з оточенням, низька шкільна успішність, замкненість;

• агресивні комп’ютерні ігри;

• розробка різних військових стратегій і втілення їх у життя;

• демонстративний, яскравий одяг, особлива музика, зухвалі танці, графіті на стінах;

• пасивні прояви (зволікання, повільність,упертість, «забудькуватість», навмисна нездатність зробити необхідне);

• погіршення здоров’я, депресія, знижений настрій, страхи, тривожність, нестійкість емоційної системи, самогубство.

Єдиний підхід у роботі зі знущаннями — системна і безперервна паралельна робота з батьками, педагогами та дітьми.

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів